tiistai 29. marraskuuta 2016

Laatu syntyy asiakkaiden mielessä


Minulta on monesti kysytty, mikä on tärkein ominaisuus, mikä yrittäjällä tulisi olla. Joka kerta vastaus on sama: Nöyryys. Nöyryys on kuitenkin täysin eri asia kuin nöyristeleminen, sillä nöyryys on jatkuvaa uteliaisuutta omaa toimialaa ja ammattitaitoa sekä niiden kehittämistä kohtaan, palavaa halua tehdä aina paremmin, laadukkaammin ja toimivammin. Nöyryys on loputonta opettelua ja harjoittelua, sillä yrityksen tulee aina täyttää tai mieluummin vielä ylittää asiakaan odotus, eikä päinvastoin.

Toivon, että käytät aikaa ja mietit, kuinka kerrot ja jaat tuotteista muilta asiakkailta kuulemiasi tarinoita. Kertomalla näitä aitoja tarinoita synnytät asiakkaalle sekä mielenkiintoa siihen, mitä lisäarvoa hän kokee saavansa tuotteen avulla. Kun asiakkaat vaativat entistä enemmän ja haluavat tietää tarkasti, mistä he maksavat, tarjoaa juuri tämä ammattitaitoiselle, asiansa tuntevalle, valmistautuneelle ja kohteliaalle HomCare-tekijälle menestyksen avaimet. Onnistuessasi saat tyytyväisiä ja sitoutuneita asiakkaita, jotka ovat yrityksesi parhaita markkinoijia.

Muista ennen muuta joulun alla, että kohteliaisuus avaa ovia ja tapasi toimia muistetaan ja liitetään sinuun aina. Yrittäminen ja rahan ansaitseminen ei missään nimessä tarkoita, että ihmisen pitäisi luopua kunniastaan tai omatunnostaan tai että hänen tulisi toimia ”röyhkeästi” tai ”pakottavasti”. Itse sanoisin, että asia on täysin päinvastoin. Kun kuuntelet enemmän kuin puhut, kuulet, mikä on asiakkaallesi tärkeää ja kykenet vastaaman hänen odotuksiinsa – ja jopa ylittämään ne.

Vinkit sinulle asiakaskohtaamiseen:

1) Huolehdi aina, että ostaminen on helppoa asiakkaille, älä kuitenkaan koskaan pakkomyy, vaan esittele tuote siten, että asiakas ei voi olla ostamatta sitä.

2) Asiakkaiden tuntemus ja toivomusten huomiointi on tärkeää.

3) Kyvykkyys, asiantuntemus ja uskottavuus syntyy asteittain ja se vaatii uteliaisuutta sekä omaa ammattitaitoa että sen kehittämistä kohtaan – ja se näkyy hiljalleen tuloksellisena toimintana suhteessa asiakkaisiin.

terveisin,
Jaana Villanen 

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Halonen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________