tiistai 19. heinäkuuta 2016

Kokeile uusia markkinointikanavia!




Olen varma, että osaat ennustaa lopputuloksen siihen, jos ihmiset eivät tunne sinun yritystäsi ja/tai tuotteitasi. Mediakentässä on valtava mullistus ja jokainen meistä kohtaa päivittäin tuhansia erilaisia markkinointiviestejä palveluiden ja tuotteiden tarjoajilta. Se tarkoittaa, että viestin läpimeno on monesti ison työn takana. Siksi markkinoinnissa on oltava tänä päivänä monikanavainen, mutta yhdenmukainen viesti.

Imagolla, joka meille kuluttajana syntyy tuotteesta tai palvelusta, tarkoitetaan mielikuvaa. Siihen vaikuttavat sekä omat että toisten kertomat ja jakamat kokemukset, tiedot, asenteet, uskomukset ja tuntemukset. Koska yrityksen ja sen tuotteiden ja palveluiden imago on hyvä aina liittää perusviestintään, kannattaa aina muistuttaa itseään HomCare Finland Oy:n kolmesta arvosta:

1) Yhdessä tekeminen ja yrittäjyys
2) Edelläkävijyys
3) Ekologisuus ja luonnonmukaisuus

Ne ohjaavat kaikkea toimintaa ja vaikuttavat kaikissa päivittäisissä päätöksissä.

Markkinoinnin kannalta ei ole merkitystä sillä, tarjoaako yrityksesi tuotteita vai palveluita. Oleellista on osata kertoa omasta tuotteesta tai palvelusta ydinasiakasta kiinnostavasti. Vaikka tarjolla on laajalti erilaisia kustannustehokkaita sosiaalisen median mahdollisuuksia jakaa tietoa sinusta, yrityksestäsi ja tuotteistasi, moni yrittäjä ja yritys eivät tule hyödyntäneeksi niitä.

Suosittelen, että käytät ensin aikaa pohtiaksesi, ketkä ovat asiakkaitasi: kannustan segmentoimaan eli rajaamaan omat asiakasryhmät. Sen jälkeen käytä aikaa ja tutki, missä kanavassa nämä ajattelemasi asiakkaat ovat. Selvitä myös, mikä tuotteessa oleva asia tai kokonaisuus tuottaisi näille asiakkaille lisäarvoa, miksi ja miten?

Käytä aikaa ”postaamalla” eli kirjoittamalla ja kertomalla näistä lisäarvoa tuottavista elementeistä, tuotteista tai käyttökokemuksista valitsemassasi kanavassa. Voit myös kertoa kommentteja muilta HomCaren asiakkailta, sillä uusille asiakkaille ostopäätös saattaa syntyä pelkästään tunteen ja ulkopuolisen suosituksen tai suosittelijan perusteella. Anna asiakkaillesi mahdollisuus tarttua ja vastata viesteihin, suositella ja tulla osalliseksi tarinankerrontaan tuotteesta tai palvelusta. Tutkimukset väittävät, että 78% tuotteiden tai palveluiden käyttäjistä huomaavat tällaisen sosiaalisen median viestinnän ja se vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä.

terveisin,
Jaana Villanen 

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________