tiistai 29. marraskuuta 2016

Laatu syntyy asiakkaiden mielessä


Minulta on monesti kysytty, mikä on tärkein ominaisuus, mikä yrittäjällä tulisi olla. Joka kerta vastaus on sama: Nöyryys. Nöyryys on kuitenkin täysin eri asia kuin nöyristeleminen, sillä nöyryys on jatkuvaa uteliaisuutta omaa toimialaa ja ammattitaitoa sekä niiden kehittämistä kohtaan, palavaa halua tehdä aina paremmin, laadukkaammin ja toimivammin. Nöyryys on loputonta opettelua ja harjoittelua, sillä yrityksen tulee aina täyttää tai mieluummin vielä ylittää asiakaan odotus, eikä päinvastoin.

Toivon, että käytät aikaa ja mietit, kuinka kerrot ja jaat tuotteista muilta asiakkailta kuulemiasi tarinoita. Kertomalla näitä aitoja tarinoita synnytät asiakkaalle sekä mielenkiintoa siihen, mitä lisäarvoa hän kokee saavansa tuotteen avulla. Kun asiakkaat vaativat entistä enemmän ja haluavat tietää tarkasti, mistä he maksavat, tarjoaa juuri tämä ammattitaitoiselle, asiansa tuntevalle, valmistautuneelle ja kohteliaalle HomCare-tekijälle menestyksen avaimet. Onnistuessasi saat tyytyväisiä ja sitoutuneita asiakkaita, jotka ovat yrityksesi parhaita markkinoijia.

Muista ennen muuta joulun alla, että kohteliaisuus avaa ovia ja tapasi toimia muistetaan ja liitetään sinuun aina. Yrittäminen ja rahan ansaitseminen ei missään nimessä tarkoita, että ihmisen pitäisi luopua kunniastaan tai omatunnostaan tai että hänen tulisi toimia ”röyhkeästi” tai ”pakottavasti”. Itse sanoisin, että asia on täysin päinvastoin. Kun kuuntelet enemmän kuin puhut, kuulet, mikä on asiakkaallesi tärkeää ja kykenet vastaaman hänen odotuksiinsa – ja jopa ylittämään ne.

Vinkit sinulle asiakaskohtaamiseen:

1) Huolehdi aina, että ostaminen on helppoa asiakkaille, älä kuitenkaan koskaan pakkomyy, vaan esittele tuote siten, että asiakas ei voi olla ostamatta sitä.

2) Asiakkaiden tuntemus ja toivomusten huomiointi on tärkeää.

3) Kyvykkyys, asiantuntemus ja uskottavuus syntyy asteittain ja se vaatii uteliaisuutta sekä omaa ammattitaitoa että sen kehittämistä kohtaan – ja se näkyy hiljalleen tuloksellisena toimintana suhteessa asiakkaisiin.

terveisin,
Jaana Villanen 

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Halonen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________




tiistai 15. marraskuuta 2016

TIK-TAK: Ajanhallintaa!



”Hyödynnä aikaasi.
Tee. Jotain.
Ole aikaansaava. Toimettomuus tappaa.”


- MCI:n keskijohtaja -


Olethan huomannut, että joulu lähestyy? Se tuntuu tulevan joka vuosi aina vain aiemmin, eikö totta? Mikäli et ole vielä tehnyt itsellesi suunnitelmaa siihen, millaisen myynnin aiot tänä jouluna synnyttää tai montako esittelyä aiot pitää, viimeistään nyt on tämän suunnitelman aika! On tärkeää huomata, että asioiden tekemiseen menee aikaa ja on muistettava huolehtia siitä, että asettamasi aikataulu on siihen vaadittavalle tekemiselle sopiva.

Kuten olen jo aiemmin Onnistujan oppaassa korostanut, hyvä ajanhallinta edellyttää tärkeysjärjestyksen laatimista, tehtävien jakamista sekä kieltäytymisen opettelua. Saavuttaaksemme asioita on opittava karsimaan ja sanomaan ”ei” niille asioille, joiden toteutumisella ei ole vaikutusta suunnitelmasi toteutumiseen. Pyri keskittymään oleelliseen ja vältä voimien hajottamista. Niputa yhteen asioita joita voit ja keskity. Tee ennakkosuunnitelmia ja mieti, mitä asioita voit saada aikaan tunnissa ja mihin tarvitset enemmän aikaa.

Huolehdi, että olet ajoissa liikkeellä, ettei aikasi mene hukkaan eikä kukaan asiakkaasi jää kontaktoimatta. Mieti valmiiksi jo kokonaisuuksia, mitä asiakkaillesi esität, sillä siten he tarttuvat niihin paremmin. Joulu on aikaa, milloin ihmisillä on HomCaren tuotteille monella tapaa tarve: Tuotteita tarvitaan sekä kodin siivoamiseen että lahjaksi. Mieti, millaisella esittelyllä saat parhaan lopputuloksen, harjoittele sitä ja keskitä voimavarasi muutamiin tuotteisiin, mitkä valitulle asiakasryhmälle ovat tärkeitä.

terveisin,
Jaana Villanen

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Halonen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________




tiistai 1. marraskuuta 2016

Onnistu toivomallasi tavalla!



Jokaisella ihmisellä on mahdollisuus onnistua, jos siihen on halua, riittävästi taitoa, sinnikkyyttä ja lujaa tahtoa. Olen puhunut onnistumisesta ja tavoitteeseen pyrkimisestä monta kertaa, ja joka kerta olen painottanut sitä, että mahdotonta on se, minkä ajattelemme olevan mahdotonta ja onnistuminen on sitä, että saavutamme jotain meille itsellemme tärkeää. Että onnistuminen on jo sitä, että toimimme pelosta ja epäonnistumisen mahdollisuudesta huolimatta pyrkiessämme tavoitteisiimme.

Olen korostanut useasti myös sitä, ettei meidän tulisi luokitella onnistumista sen pohjalta, että teemme jonkun asian paremmin kuin joku toinen, vaan tekemällä asioita, joita itse haluamme tehdä. Älä siis vertaa itseäsi muihin, jotta voisit kokea olevasi parempi. Mieti, mitä sinä itse haluat aidosti olla ja kuinka voit muuttua tuoksi ihmiseksi tai opetella taidon, jota tarvitset.

HomCaren toiminnassa on hyvä opetella asettamaan tavoitteet siten, että niistä tehdään itselle sopivia, realistisia, saavutettavissa olevia ja mitattavia. Siksi toivon, että otat vastaan 30 päivän onnistumisen haasteen, jonka tavoitteena on auttaa sinua saavuttamaan onnistuminen sinulle tärkeässä asiassa!

Ensimmäisenä sinun tulee miettiä, mikä olisi sellainen asia, mitä HomCaressa haluaisit oppia tai missä haluaisit saavuttaa onnistumisen. Sulje silmäsi ja mieti itseksesi hetki, mikä on asia, missä haluaisit onnistua ja mitä tuohon tarvittavaa taitoa olisit valmis opettelemaan seuraavan 30 päivän ajan.

Kirjaa sitten ylös esimerkiksi seuraavalla tavalla tämä miettimäsi asia tai toiminta paperille, jonka laitat vaikka jääkaapin oveen:

30 päivän onnistumisen haaste! Joka päivä aion opetella XXXX (asia, jota aiot opetella). 

Merkitse ruksi tai numeroi päivä, kun olet asiaa opetellut kyseisenä päivänä. Huolehdi, ettet katkaise ketjua. Ja pohdi jo asettaessasi itsellesi tämä onnistumisen haaste, mitä saat, kun olet tuon 30 päivää asiaa opetellut!

Onnistumisen hetkiä!



terveisin,

Jaana Villanen 
___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Halonen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________