torstai 25. elokuuta 2016

Fiilistä myyntiin!



Vaikka startista on kulunut jo pian kaksi viikkoa, haluan vielä kerran kiittää kaikkia startissa mukana olleita!

Minulle on aina ollut tärkeää se, että töitä tehdessä on positiivinen fiilis ja hyvä henki, sillä näin se välittyy myös muille – ennen muuta asiakkaille. Mikäli työn tekee ”jollakin tavalla”, se myös näyttää juuri siltä eikä välttämättä herätä huomiota, siihen ei uskota eikä herätä asiakkaasi kiinnostusta. Uskon, että otettu työ pitää tehdä tosissaan ja suunnitellusti. Siihen, miltä yrityksesi tuotteet ja ilme näyttävät, on panostettava loputtomasti.

Startissa oli upea henki päällä ja saimme kaikki huomata, että paikalla oli ainoastaan avainpelaajia; ainuttakaan merkityksetöntä pelaajaa ei ollut, olivatpa läsnäolevat asiakkaita tai jälleenmyyjiä. Näin on kaikessa HomCaren toiminnassa: Olemme kaikki osa tiimiä ja tekemiselläni ja sanomisellani on vaikutusta siihen, miten toisen viesti vastaanotetaan! Siksi on hyvä muistaa, että innostus ja fiilistely ei tarkoita sitä, että vedät myyjänä ”omaa showta”. Vaikka meillä onkin vapaus toimia omalla tavallamme, meillä on myös vastuu tiimin jäsenenä auttaa toista HomCaren tiimin jäsentä onnistumaan työssään.

Puheenvuorossani painotin myös oman innostuksen lähteen etsimistä ja tekemisen tinkimättömyyttä: Mitä teetkin, tee se tinkimättömästi asettamiesi tavoitteiden saavuttamiseksi, sillä silloin menestyksen avaimet ovat käsissäsi. Kun kuuntelet asiakkaita ja heidän tarpeitaan, hankit uutta tietoa ja hyödynnät sitä uudella, sinulle ominaisella tavalla, synnytät parhaimmassa tapauksessa merkittävää hyötyä ja lisäarvoa sekä asiakkaalle, omalle liiketoiminnallesi että myös muille HomCaressa toimiville. Kun kaikki toimimme samalla tavoin, positiivinen tekemisen fiilis kohoaa aina vain!

Pidä startin hyvä fiilis yllä ja ota tavoitteeksi, että pyrit jättämään aina keskustellessasi toiselle osapuolelle positiivisen mielen. Kun oma asenteesi on kohdallaan, nautit työstäsi, joka näkyy kaikessa tekemisessäsi ja toiminnassasi.

Anna itsellesi mahdollisuus loistaa HomCaren avainpelaajana työssäsi! Pystyt siihen kyllä!


terveisin,
Jaana Villanen

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________




torstai 11. elokuuta 2016

Pyydä ja anna palautetta



Itseluottamuksen kasvattaminen ja oman osaamisen kehittäminen on omien heikkouksien ja vahvuuksien oivaltamista. Itse uskon, että itseluottamus on asenne, johon jokainen meistä voi vaikuttaa päättämällä ”olemalla tietynlainen”. Luonnollisesti tämä ei tapahdu yhdessä yössä, vaan voi olla prosessina elinikäinen. Mutta tätä itseluottamusta voit kasvattaa ja kehittää kysymällä palautetta työstäsi, tavastasi tehdä ja puhua sekä tekemisestäsi. Kun yksin työskennellessäsi saat palautetta verkostoltasi ja asiakkailtasi, työskentely helpottuu monella tapaa ja kykenet arvioimaan omaa työskentelyäsi kriittisemmin, kehittyäksesi.

Kun pyydät toisilta palautetta, voit käyttää tätä palautetta monella tavalla hyödyksesi. Ensinnäkin, voit käyttää tätä palautetta oppiaksesi. Kysymällä kehittämisen kohteita oivallat, missä voisit hioa puhettasi tai esittämääsi. Samanaikaisesti voit kuitenkin myös tuntea tyydytystä onnistumisista ja hyvin tehdystä työstä, kun kysyt, mistä asiakkaasi tai verkostosi sinua kiittäisivät. Palaute voi myös avata väylän toimintamme painopisteiden löytymiseen, uudella tavalla.

Sillä menestyäksesi sinun olisi löydettävä aina toimenpiteitä toiminnastasi, joita karsit ja niitä, joihin panostat. Olen vuosien saatossa huomannut, että ennen muuta yksinyrittäjä toteuttaa asioita helposti kuten ennenkin, sillä jokainen meistä on tapojemme orja, jossa rutiinien muuttamista ei tulla edes ajatelleeksi, ennen kuin joku kyseenalaistaa ne.

HomCaren toiminnassa yksi mahdollisuus keskustella ja kehittää omaa itsetuntemustaan ja antaa palautetta ovat esimerkiksi kuukausikokoukset ja muut tapaamiset. Ryhmien, joissa toimit, itseluottamuksen vahvistaminen lähtee siellä olevasta ilmapiiristä ja sinulla on myös mahdollisuus vaikuttaa siihen. Kannusta, tue ja auta toisia – ja ota itse vastaan apua, tukea ja palautetta. Siten kaikki tiimissä olevat voivat luottaa toisiinsa ja vahvistavat kaikkien mukana olevien itsetuntemusta. Hyödynnä tätä mahdollisuutta myös syksyn startissa!

terveisin,
Jaana Villanen

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________