tiistai 20. syyskuuta 2016

Jää asiakkaalle positiivisesti mieleen!


Persoonamme on yksi tärkeä työvälineemme, mutta sen lisäksi asianmukaiset työvälineet tekevät esittelystä onnistuneen. HomCaren toimintasäännöksi on muodostunut, että esittelyssä olisi esillä enintään 6 tuotetta, joihin panostat. Tämä tarkoittaa sitä, että ottaisit mukaan esittelyyn mennessäsi vain nämä tuotteet. Siksi on tärkeää sopia ajoissa etukäteen emännän kanssa, mikä on esittelyn teema ja painopiste, jotta osaat varata siistit tuotteet mukaasi.

Koska syksyllä pidämme paljon esittelyitä, haluan lyhyesti kerrata mielestäni tärkeitä asioita, mitä HomCaren esittelyssä tulee muistaa:

Asiakkaan kohtaaminen: Ota asiakas huomioon!

- Mieti, millä sanoilla tervehdit asiakasta.

- Opettele aloitusrepliikkejä! Kertaa ne aloittavan jälleenmyyjän ABC-esitteestä!


Palvelutapahtuma: Auta asiakasta/ palvele asiakasta!

- Kartoita asiakkaan tarpeet: Kuuntele, kysy ja havainnoi!

- Myy ratkaisu: Tarjoa sopiva tuote asiakkaan ongelmaan/tarpeeseen.Tuo asiakkaan hyöty esiin!


Eroaminen: Jää mieleen!

- Mieti, miten hyvästelet asiakkaan: Mitä toivotat hänelle?

- Miten muistat asiakastasi muulloin, pidätkö yhteyttä?

- Se, minkä lupaat, pidä. Älä lupaa mitään, mitä et voi pitää.

- Erotessasi toimi niin, että kerran asiakkaaksi tullut asiakas on myös potentiaalinen ostaja myöhemmille kaupoille ja suosittelee mielellään sinua, esittelyäsi ja HomCare-tuotteita muillekin.



Muista varata mukaasi myös esitteitä, tilauslomakkeita, kyniä, nimivihjelomakkeita, rekrytointiesitteitä ja muita ajankohtaisia materiaaleja. Pidä ne aina mukana, harjoittele etukäteen!

Sen lisäksi muista, että on tärkeää olla ajoissa paikalla!

terveisin,
Jaana Villanen
___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________