tiistai 20. syyskuuta 2016

Jää asiakkaalle positiivisesti mieleen!


Persoonamme on yksi tärkeä työvälineemme, mutta sen lisäksi asianmukaiset työvälineet tekevät esittelystä onnistuneen. HomCaren toimintasäännöksi on muodostunut, että esittelyssä olisi esillä enintään 6 tuotetta, joihin panostat. Tämä tarkoittaa sitä, että ottaisit mukaan esittelyyn mennessäsi vain nämä tuotteet. Siksi on tärkeää sopia ajoissa etukäteen emännän kanssa, mikä on esittelyn teema ja painopiste, jotta osaat varata siistit tuotteet mukaasi.

Koska syksyllä pidämme paljon esittelyitä, haluan lyhyesti kerrata mielestäni tärkeitä asioita, mitä HomCaren esittelyssä tulee muistaa:

Asiakkaan kohtaaminen: Ota asiakas huomioon!

- Mieti, millä sanoilla tervehdit asiakasta.

- Opettele aloitusrepliikkejä! Kertaa ne aloittavan jälleenmyyjän ABC-esitteestä!


Palvelutapahtuma: Auta asiakasta/ palvele asiakasta!

- Kartoita asiakkaan tarpeet: Kuuntele, kysy ja havainnoi!

- Myy ratkaisu: Tarjoa sopiva tuote asiakkaan ongelmaan/tarpeeseen.Tuo asiakkaan hyöty esiin!


Eroaminen: Jää mieleen!

- Mieti, miten hyvästelet asiakkaan: Mitä toivotat hänelle?

- Miten muistat asiakastasi muulloin, pidätkö yhteyttä?

- Se, minkä lupaat, pidä. Älä lupaa mitään, mitä et voi pitää.

- Erotessasi toimi niin, että kerran asiakkaaksi tullut asiakas on myös potentiaalinen ostaja myöhemmille kaupoille ja suosittelee mielellään sinua, esittelyäsi ja HomCare-tuotteita muillekin.



Muista varata mukaasi myös esitteitä, tilauslomakkeita, kyniä, nimivihjelomakkeita, rekrytointiesitteitä ja muita ajankohtaisia materiaaleja. Pidä ne aina mukana, harjoittele etukäteen!

Sen lisäksi muista, että on tärkeää olla ajoissa paikalla!

terveisin,
Jaana Villanen
___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________




maanantai 5. syyskuuta 2016

Tuotteista Tähtituotteita!

Loistavaa Yrittäjän päivää sinulle!

Tänään on toteutunut yksi unelmani, joka on ollut tärkeänä toiminnan tavoitteenani, joka liittyy tiiviisti missiooni auttaa ja tukea yrittäjiä pärjäämään ja menestymään paremmin omassa liiketoiminnassaan. Tänään on julkaistu toinen kirjani ”Tuotteista Tähtituotteita”, joka haastaa miettimään, mikä on oman toiminnan ydin ja kuinka uusi tuote tai palvelu kehitetään ja kaupallistetaan rohkeammin ja oivaltavammin. Tämä on mielestäni tämän päivän kilpailutilanteessa välttämätöntä, sillä asiakkaalle erilaisia vaihtoehtoja on tarjolla enemmän kuin koskaan ja erottautuminen muiden, rinnakkaisten tuotteiden joukosta on työläämpää kuin ikinä.

Tuotekehitystä ajatellaan monesti teknisenä elementtinä eikä nähdä, että tuotekehitystä ja tuotteistusta tehdään tänä päivänä entistä enemmän myös palveluista. Tänään yrittäjän päivänä haluan haastaa sinutkin katsomaan työtäsi uusin silmin, joka on HomCaren toiminnassa ennen muuta asiakaslähtöistä kehittämistyötä. Kehittämistyötä, jossa määrittelet tuotteen tai palvelun tarkoituksen, sisällön, laajuuden ja muut ominaisuudet samansuuntaisesti, suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti.

Omassa työssä kehittyminen on haasteellisempaa, jos teemme sitä yksin ja itsenäisesti ja siksi kannustankin sinua tulemaan mukaan HomCarelle suunniteltuihin koulutuksiin! Myynnin ammattitutkinto on räätälöity HomCarelle ja siksi se soveltuukin siksi sekä aloittavalle että jo pidempään toimineelle tekijälle, koska jokainen saa siitä eri aineksia itselleen. Sen lisäksi, että tutkintoon valmistava koulutus on erittäin käytännönläheinen sekä mielekäs tapa oppia, koulutuksessa on mahdollisuus tavata useita yritystoiminnan kannalta tärkeitä asiantuntijoita. Lisäksi pääset jakamaan kokemuksiasi ja näkemyksiä muiden HomCaressa toimivien kanssa.

Vaikka koulutuksen kokonaisuus kestää vuoden, se soveltuu työn ohessa suoritettavaksi erinomaisesti, sillä koulutus muodostuu joka toinen kuukausi tapahtuvista lähipäivistä sekä omatoimisesta opiskelusta lähipäivien välissä. Koulutuspäivät ovat tarkoin valittuja ja kaikki ne ovat ammattitaitoasi kehittäviä. Koulutuksessa saat käytännön tietoa ja kehität kokonaisvaltaisesti itseäsi ja toimintaasi.

Tänä päivänä maailma on täynnä mahdollisuuksia. Yrityksen on tärkeää pysähtyä miettimään, mikä on sen kilpailuetu, johon sen kannattaa keskittyä ja valikoida, mitä se tekee – ja mitä se ei tee. Jokaiseen mahdollisuuteen ei kannata tarttua, vaan on tärkeää oppia keskittämään ja keskittymään oleelliseen. Se kehittyy koulutuksessa ja siksi toivoinkin, että näemme siellä!

Terveisin, 

Jaana Villanen 

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________