tiistai 26. heinäkuuta 2016

Mistä sinä nautit?




Kesä lähestyy loppuaan, vaikkei sitä saisi ääneen todeta. Ensi viikolla on elokuu ja illat alkavat jo selkeästi pimetä. Pala kerrallaan jokainen meistä palaa työn äärelle, toivottavasti kukin akut ladattuina kesästä, valosta ja lämmöstä. Itse päätin tänä vuonna aloittaa kesäni toisin, lataamalla heti täysillä kesän alkuun akut, joita voi kesän aikana eri tekemisellä ja tapahtumilla ylläpitää. Päätös osoittautui oikeaksi ja innolla jo odotan syksyn kiireiden alkamista!

Tämän päivän työssä on entistä tärkeämpää, että itsetuntemuksemme on ”hyvällä tasolla”. Mitä tämä sitten tarkoittaa? Se tarkoittaa mielestäni sitä, että meillä on valmiuksia arvioida omaa työskentelyämme, tunnistaa omat vahvuutemme ja kehittämisen kohteemme. Tämä edellyttää onnistuakseen, että käytämme aikaa innostuksemme ja motivaation lähteiden tutkimiseen. Yksinkertaistaen: Meidän on uskallettava kysyä itseltämme: Mikä minua motivoi? Minkä tekemisestä nautin?

Kun noteeraamme näitä asioita, minkä tekemisestä nautimme ja myös motivoidumme, voimme suunnata tekemistämme niiden suuntaan – tehdä itsellemme selkeän tavoitteen, mitä haluan tämän tekemisen parissa saavuttaa? Monet tutkijat väittävät, että ihmisen tulisi nauttia työstä, mitä hän tekee, koska silloin hän kestää myös epäonnistumisia sen parissa paremmin – ja toisaalta, haluaa ja pyrkiikin jatkuvasti kehittämään itseään sen parissa.

Tätä samaa omistautumista, sitkeää harjoittelua ja osaamisen kehittämistä voimme toteuttaa omassa HomCaren työssämme. Jos harjoittelu välillä puuduttaa, voimme vain miettiä, montako kertaa vuoden 2016 kesäolympialaisiin osallistuvat urheilijat ovat harjoitelleet omaa siellä tehtävää suoritusta. Rio de Janeirossa alkavat ensi viikolla järjestyksessään 28. kesäolympialaiset ja olympiahistorian ensimmäiset kisat, jotka järjestetään Etelä-Amerikan mantereella. Katsotaan niitä myös tällä mielellä: Nauttiminen voi olla myös omistautumista tärkeäksi katsomalleen asialle!

terveisin,
Jaana Villanen 

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________


tiistai 19. heinäkuuta 2016

Kokeile uusia markkinointikanavia!




Olen varma, että osaat ennustaa lopputuloksen siihen, jos ihmiset eivät tunne sinun yritystäsi ja/tai tuotteitasi. Mediakentässä on valtava mullistus ja jokainen meistä kohtaa päivittäin tuhansia erilaisia markkinointiviestejä palveluiden ja tuotteiden tarjoajilta. Se tarkoittaa, että viestin läpimeno on monesti ison työn takana. Siksi markkinoinnissa on oltava tänä päivänä monikanavainen, mutta yhdenmukainen viesti.

Imagolla, joka meille kuluttajana syntyy tuotteesta tai palvelusta, tarkoitetaan mielikuvaa. Siihen vaikuttavat sekä omat että toisten kertomat ja jakamat kokemukset, tiedot, asenteet, uskomukset ja tuntemukset. Koska yrityksen ja sen tuotteiden ja palveluiden imago on hyvä aina liittää perusviestintään, kannattaa aina muistuttaa itseään HomCare Finland Oy:n kolmesta arvosta:

1) Yhdessä tekeminen ja yrittäjyys
2) Edelläkävijyys
3) Ekologisuus ja luonnonmukaisuus

Ne ohjaavat kaikkea toimintaa ja vaikuttavat kaikissa päivittäisissä päätöksissä.

Markkinoinnin kannalta ei ole merkitystä sillä, tarjoaako yrityksesi tuotteita vai palveluita. Oleellista on osata kertoa omasta tuotteesta tai palvelusta ydinasiakasta kiinnostavasti. Vaikka tarjolla on laajalti erilaisia kustannustehokkaita sosiaalisen median mahdollisuuksia jakaa tietoa sinusta, yrityksestäsi ja tuotteistasi, moni yrittäjä ja yritys eivät tule hyödyntäneeksi niitä.

Suosittelen, että käytät ensin aikaa pohtiaksesi, ketkä ovat asiakkaitasi: kannustan segmentoimaan eli rajaamaan omat asiakasryhmät. Sen jälkeen käytä aikaa ja tutki, missä kanavassa nämä ajattelemasi asiakkaat ovat. Selvitä myös, mikä tuotteessa oleva asia tai kokonaisuus tuottaisi näille asiakkaille lisäarvoa, miksi ja miten?

Käytä aikaa ”postaamalla” eli kirjoittamalla ja kertomalla näistä lisäarvoa tuottavista elementeistä, tuotteista tai käyttökokemuksista valitsemassasi kanavassa. Voit myös kertoa kommentteja muilta HomCaren asiakkailta, sillä uusille asiakkaille ostopäätös saattaa syntyä pelkästään tunteen ja ulkopuolisen suosituksen tai suosittelijan perusteella. Anna asiakkaillesi mahdollisuus tarttua ja vastata viesteihin, suositella ja tulla osalliseksi tarinankerrontaan tuotteesta tai palvelusta. Tutkimukset väittävät, että 78% tuotteiden tai palveluiden käyttäjistä huomaavat tällaisen sosiaalisen median viestinnän ja se vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä.

terveisin,
Jaana Villanen 

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________




tiistai 12. heinäkuuta 2016

SuomiAreenaa ja kuluttajan cleantechiä!




SuomiAreena on parhaillaan Pori Jazzien yhteydessä toteutettava näköalapaikka yhteiskunnalliseen keskusteluun. Tapahtumassa keskustelu ja osallistuminen niin rennon kesäistä, kuin yhteiskunnallinen toiminta ja keskustelu voi olla. Omasta mielestäni hienointa on se, että nämä tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia, vaikka puhujina on meidän eturivin vaikuttajia, yrittäjiä ja yritysjohtoa.

Minusta on hienoa olla mukana sekä SuomiAreenassa että ylihuomenna kansalaistorilla esittelemässä kuluttajan cleantech-siivoukseen ja kodin hyvinvointiin luotuja BioSwipe-probioottituotteita! Samalla tavoin kuin terveyttämme edistävät hyvät bakteerit, probiootit, ovat meille tuttuja jo monista kotona käytettävistä tuotteista (kuten esimerkiksi maitotuotteista), käyttää ympäristöystävällinen ja mullistava BioSwipe probiootteja kodin hyvinvoinnin ylläpitämiseen. BioSwipen tuotteiden avulla jokainen meistä kuluttajana voi edistää ympäristön hyvinvointia.

Kutsunkin sinut mukaan Poriin tutustumaan ja kuuntelemaan tietoiskuja SuomiAreenan kansalaistorille 14-15.7.2016! Luontoasiantuntija, KM, biolAO Panu Villanen kertoo HomCare Finland Oy:n osastolla lisää ympäristöystävällisestä BioSwipe kuluttajan cleantech-ratkaisusta, jolla voimme vaikuttaa ennaltaehkäisevästi maailmanlaajuiseen ympäristöongelmaan!

terveisin,
Jaana Villanen 

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________




tiistai 5. heinäkuuta 2016

Muutos ja uudenlainen työ lisääntyy!


Olemme olleet juhannuksen aikaan runsaammassa uutistulvassa kuin koskaan. Perinteinen rauhallinen juhannus vaihtui monella muutoksen pohdintaan, kun Englannin äänestyspäätös varmistui. Brittien päätös erota EU:sta johtaa todennäköisesti uudenlaiseen epävarmuuden aikaan koko Euroopassa. Tämän myötä yhteiskuntaan ja ihmisille syntyy vääjäämättä uudenlainen epävarmuuden ja muutoksen tila.

Itse uskon, että tulevaisuudessa yhä useamman elämä joka koostuu mosaiikkimaisista paloista, jossa asiat kulkevat limittäin. Aamulla herätään ja tehdään henkilökohtaisia toimia, sitten tehdään töitä, välissä jotain muuta ja illalla taas töitä. Päivä paloitellaan niin, että aina tehtäviä tehdessä nautitaan niistä ja ne ovat tärkeitä. Pienistä paloista jokaisen meistä olisi kyettävä muodostamaan mielekkäitä kokonaisuuksia.

Kun tämä mosaiikkimaisuus ja työn pirstaloituminen kiihtyy, jää jokaisen meidän vahvuudeksemme se vahvin osaamisemme, joka löytyy sisältämme. Sillä yksi asia on suhteellisen pysyvä: ihminen ja ihmismieli. Mikäli me tunnistamme ja tunnustamme osaamisemme, sen minkä työn tekemisestä pidämme, hallitsemme mieltämme ja ajankäyttöämme, ei mikään muutos ole meille mahdoton eikä synnytä pelkoa. Kykenemme synnyttämään valtavasti uusia työtilaisuuksia osaamisestamme, jos vain niin päätämme ja haluamme. Toki se vaatii työtä, tilaisuuksiin tarttumista, mutta murroskohta on sen oikein oivaltaville koettelemusten sijaan riemusoittoa.

HomCare on työllistänyt olemassaolonsa aikana tuhansia tekijöitä. Osa 80-luvulla aloittaneista jälleenmyyjistä on edelleen mukana toiminnassa ja tekemisen ilo on vahvempaa kuin koskaan! Ilokseni olen saanut todeta, kuinka nämä ”mestarit” ovat lähteneet mukaan koulutuksiin, oppiakseen uutta, jakaakseen tietoa ja synnyttääkseen vahvasta osaamisesta uusia alkuja ja työtilaisuuksia. Elinikäinen oppiminen ja kehitys onkin juuri tätä: Ne eivät lopu koskaan! Sen ymmärrettyämme emme anna muutospelon hallita tekemistämme, vaan menemme vastatuuleen pelkoa kohti, kuten vesitasokin nousee lentoon aina vastatuuleen, kohotakseen korkealle!

terveisin,
Jaana Villanen 

___________________________________________________________________________________

LINKKEJÄ

Siistiä-blogi / Kodinhoito, Maarit Huttunen  LUE TÄSTÄ
HomCare Finland Oy kotisivut  www.homcare.fi
Haluatko lisätuloja? Siirry sivustolle www.siistia.fi
HomCare Finland Oy Facebookissa Siirry Facebookiin
___________________________________________________________________________________